Alla inlägg den 4 september 2008

Av Captain Sarcasm - 4 september 2008 21:06

Gewitter...gewitter...gewitter... Dessa ord flög genom den mörke gestaltens huvud. En av de andra männen som satt runt bordet reste sig och sade: "Vi behöver eran åsikt om det här!"

En annan följde upp med ett rop.

"Vi hade ansvaret för finansiering och aktivering! Ni hade hand om testerna, om någon vet vad som är fel, så är det ni!" Alla män stämde in, utom gestalten.

"Men mina kära vänner," började gestalten. "Inser ni inte att inget har gått fel? Allt som hänt än så länge har varit planerat."

"Men...men tänk om de andra och spårar ur? Vad tänker ni göra då?"

"Det finns inget "tänk om" här. Jag RÄKNAR med att de andra ska spåra ut... Faktum är att jag hoppas på det!"

"Ni är galen!"

"...Självklart! När jag sammlat ihop de fyra så har jag nästan återställt kraften hos Gewitterstenarna! Inget kan stoppa mig då, INGEN!" När gestalten utropat detta sista, reste han på sig och höll upp en fjärrkontroll med en stor, röd knapp på. Knappen förblev inte otryckt länge...


 När dammet hade lagt sig så var endast en man kvar i livet. En man som hade haft en dröm i 50 långa år...


To be continued...

Ovido - Quiz & Flashcards